středa 6. dubna 2016

Akce žába

Co je oblíbenou aktivitou ochránce zvířat? No přece přenášení žab přes silnici!


Dneska jsem šla u nás na vesnici kolem rybníka a bylo tam tolik přejetých žab, že mi z toho bylo úplně úzko. Jak se na jaře trochu zlepší počasí, žáby se stahují k vodě a když jim cestu kříží silnice, tak mají prostě smůlu.

Včera jsem jednu žábu brala do ruky a dávala na trávu, dnes jsem o tom všem znovu přemýšlela a měla takové nutkání, že prostě musím něco udělat. Před chvílí jsem zapnula počítač a co na mě vyskočilo na facebooku? Článek o migraci žab!

Jde o to, že jsou úseky silnic, které jsou žábami hodně využívané, o některých takových místech se už ví. Akce žába je kampaň, která má za cíl zmapovat co nejvíce těchto koridorů. Zapojit se můžete i vy vyplněním formuláře (to v případě, že jste na nějaké takové místo sami narazili). Když žáby zahynou na silnici, začne jich ubývat, protože jedinci, kteří cestu zvládnou, nestačí nahradit uhynulou část populace.

Jsem zvědavá, jestli bude od Českého svazu ochránců přírody nějaká odezva a jestli se třeba podaří vybudovat nějaký systém pro žabky, aby se ke svému rybníku dostaly v pořádku.

2 komentáře:

  1. O tom projektu už jsem slyšela, naštěstí jsem zatím žádný takový koridor nepotkala, takže žáby u nás asi volí jinou cestu. :) Já chci zase před žněmi chodit s myslivci procházet louky, aby při sekání nebyla zbytečně zraněna zvěř. :)

    SLA Warehouse

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, srnčátka, to je další zajímavé téma, tak jsem ráda, že se lidé zapojují :)

    OdpovědětVymazat