neděle 7. května 2017

Co mě naučila Bobina

Díky Bobině jsem začala více přemýšlet o tom, co jím. Došlo mi, že označit část zvířat za hloupá (= ke konzumaci) a druhou část za chytrá (= domácí mazlíčci), je strašně krátkozraké. Díky tomu, že jsem zjistila, jaký mají králíci bohatý sociální život a jak moc jim to myslí, jsem se začala zajímat i o jiné živočichy a přistupovat k nim jako k tvorům s vlastní myslí a překvapivou inteligencí. Dříve jsem byla klasický kočka/pes člověk, až s Bobinou mi došlo, že kamarádit se můžete skoro s každým živočišným druhem.

I jinak se ale změnil můj jídelníček. Jelikož jsou králíci býložravci, je u nás v lednici vždy nějaká zelenina nebo ovoce. Mrkev, petržel, fenykl, jablko, červená řepa. Protože Bobina pozná zvuk otvírání lednice, občas svádíme boj o potravinové zdroje. Minule mi vyndala ze spíže pytlík s cereáliemi a nechtěla ho pustit, chvíli jsme se přetahovaly a skončilo to vysypáním obsahu na podlahu.

Je to tak, Bobina mě udržuje stále ve střehu. Dobře ví, kdy jsem v koupelně, i kdyby předtím spala tvrdým spánkem. To je pro ni znamení, že může během několika minut provést to, na co si v mé přítomnosti netroufne. Třeba skočit ze země na židli a pak na stůl a ohryzat tam moji oblíbenou květinu. Ráda přesouvá věci, takže když dojí drobky z talíře, talíř nemilosrdně odsune ze stolku na zem. Ano, je to vlastně takový malý záškodník, ale natolik roztomilý, že jí to prostě musíte odpustit :) Kolikrát jsem si myslela, jak jsem na ni vyzrála, ale ona byla zase o krok na před. Až přistane první člověk na Marsu, předpokládám, že tam najde králičí bobky :)



Žádné komentáře:

Okomentovat