neděle 1. října 2017

Jak ušít spodní kalhotky

Dnes jsem měla šicí náladu a rozhodla se vytvořit podrobný návod na ušití spodních kalhotek.

Mezi látkami jsem našla zbytek pruhovaného úpletu a dala se do díla. Střih jsem si malinko modifikovala, trochu jsem zmenšila vykrojení. Můžete si ho stáhnout zde, já ho používám již několik let a vždy jen trochu poupravím podle nálady.

Postup s fotografiemi:

Přišpendlený zadní díl na první fotce, na druhé fotografii je vidět, jak jsem si nakreslila přidání materiálu na nohavičce. Aby byl díl symetrický, levou část jsem přeložila přes pravou a střihla.




Jelikož jsem si boční část u zadního dílu prodloužila směrem dolů, musela jsem to udělat také u dílu předního - u proužků jsem si dala záležet, aby se na boku stýkaly a aby byl rozměr stejný.



Zde vidíte střiženo: zadní díl, přední díl a 2 krát dílek do rozkroku (střední díl). Znovu problém s proužky, aby všechno navazovalo i vertikálně. Střední lícový díl by měl být střižený tak, že proužky navazují, jako by bylo vše z jednoho kusu látky. Přední a zadní díl je všitý mezi dva střední dílky, jak je vidět na detailním obrázku.



Nakonec sešiju boky. Pruženku přišívám na okraj nejdřív z lícu, pak ji otočím a znovu ještě projedu z rubu. Pozor, i pruženka má často rub a líc, je potřeba ji přiložit tak, že bude po otočení ukazovat svoji hezčí stranu :)



Vše jsem pěkně začistila a zapošila a je hotovo :)


Žádné komentáře:

Okomentovat